Home

Er zijn nog altijd mensen die vinden dat water voor de vissen is. Dat is natuurlijk onzin, maar op zo’n hete dag kan een drankje met wat meer smaak mij toch ook bekoren. Extra verfrissing.

DSCN7006

Al moet er wel veel gebeuren voor ik op zo’n dagen een blikje cola of ice tea zal opentrekken. Zo’n rotzooi dat er in die frisdranken zit. Neem nu cola, dat ziet zelfs bruin, hoe zijn we dat ooit massaal lekker gaan vinden? Neenee, geef mij maar een verse ijsthee of limonade. Tijdens de zomer staat er hier bijna standaard een kan lekkers in de koelkast. Liefst nog zonder suiker, maar dit keer ging er wel suiker in. Ik maakte eerst een siroop, die kan ik bewaren, zodat ik de komende weken steeds een basis voor verse limonade in huis heb.

DSCN7008

Munt-citroen is standaard, die combinatie zie je overal verschijnen. Terecht ook, want dat is héél lekker. Maar dat wisten jullie natuurlijk al lang, dus daarom eens wat anders: tijm-citroen. En dat bleek ook een winnende combinatie. In onze tuin staat een mooie bos citroentijm, dus gebruikte ik die. Maar met gewone tijm kan het ook. Toch, bij deze, als je nog wat plaats zou hebben in je tuin, zet eens een bosje citroentijm. Die is zó lekker.

Blijf op de hoogte via mijn Facebookpagina! https://www.facebook.com/soppafest?ref=ts&fref=ts
Blijf op de hoogte via mijn Pinterestpagina! http://www.pinterest.com/soppafest/

RECEPT

Ingrediënten
– 250 ml water
– 150 gram suiker
– handvol takjes (citroen)tijm
– citroensap
– bruiswater
– extra takje tijm en citroenpartje
– ijsblokjes

Bereiding
– Breng het water met de suiker en de tijm aan de kook.
– Laat op een zacht vuurtje staan tot de suiker opgelost is en laat dan afkoelen tot ie koud is. Giet de siroop door een zeef in een flesje.
– Doe een bodempje siroop in je glas, wat citroensap (ik neem 1/2 citroen per glas) en een paar ijsblokjes.
– Leng aan met bruiswater en versier met een takje tijm, een citroenpartje en een rietje.

2 thoughts on “Tijm-citroen limonade

  1. als je dan toch met citroen in de weer bent, waarom niet de schil meekoken in de siroop? zonde om al die smaak in de schil niet te gebruiken!

Geef een reactie

