Home

Gasvuurtjes en kampvuren, een paar gamellen, een kano vol voorraad voor 7 dagen, daarmee zullen we het de komende week moeten doen. Het is een uitdaging, tenzij je een week op Aiki noedels wil leven. Gelukkig hou ik wel van een uitdaging.

DSCN7020

Een week lang zullen we in Finland met de kano van plek tot plek trekken om er onze tenten op te zetten en een vuurtje te maken. We zullen het voornamelijk moeten stellen met droge voeding en blikken, brood en muesli. Maar dat dat noodzakelijk saai en smakeloos moet zijn, nee dat hoor je mij niet zeggen. Er is wat creativiteit voor nodig, dat wel.

DSCN7018 DSCN7016

En een beetje romantische fantasie. Voor mij zie ik een meer vol zalmen. Onze mannen die vette exemplaren uit het water halen, en de vrouwen die de vissen op een plankje langs het vuur roken. Ik zie bosjes vol wilde bessen en grond bedekt met eetbare paddenstoelen. Ik zie thee uit plastieken kopjes en eekhoorntjes die ’s ochtends dag komen zeggen. Niks zeggen, laat me maar dromen.

DSCN7023

Maar misschien toch niet uitsluitend rekenen op vers gevangen vis en geplukt lekkers. Voor onderweg heb ik in elk geval al wat energie voorzien. Het vraagt wat van je lichaam, kanovaren. En daarom maakte ik al energierepen van quinoa en energiebolletjes van fruit en noten. Bij de Aziatische winkel haalde ik al wat gedroogde paddenstoelen en ik sta te springen om brood te bakken in een blik in het kampvuur.

DSCN7026

Mijn valies is nog niet gemaakt, mijn tickets nog niet geprint. Maar mijn energierepen, die zijn er.

En vanavond eet ik groenten, veel.

Blijf op de hoogte via mijn Facebookpagina! https://www.facebook.com/soppafest?ref=ts&fref=ts
Blijf op de hoogte via mijn Pinterestpagina! http://www.pinterest.com/soppafest/

Geef een reactie

